fredag 22 maj 2015

Spanska, översättning. s.54-55

Julia: God eftermiddag.

Servitrisen: Hej, god eftermiddag. Va vill ni ha att dricka?

Julia: Jag vill ha en stor läsk, en sprite. Min mamma vill ha mineralvatten med kolsyra och min pappa vill ha en öl. 

Servitrisen: Va vill ni ha att äta?

Julia: Jag vill ha en omelett med potatis och min mamma vill ha en tallrik med paella.  Min pappa vill ha en smörgås med skinka. 

Servitrisen: Mycket bra. Någon efterrätt? 

Julia: Ja, jag vill ha en glass och min mamma och pappa vill ha melon. 

Servitrisen: Okej! något mer?

Julia: Nej. inget mer. 

servitrisen: Du pratar jätte bra spanska. vart är du ifrån?

Julia: Jag kommer ifrån Sverige. 

Servitrisen: Jaha? Gillar du Lanzarote?

Julia: Ja, jag gillar den väldigt mycket. Det är en väldigt speciell ö. 

Servitrisen: Gillar ni spansk mat?

Julia: Ja, jätte mycket. Bläckfisk t.ex. Och jag gillar också paellan. 

Servitrisen: Och omelett med potatis,inte?

Julia: Jo, jo. Jag gillar omelett också. 

EN LITEN STUND SENARE 

Julia: Ursäkta. notan, tack!

Servitrisen: Ja, det blir 10,80 euro. 

Julia: mycket bra. Här har du 13 euros som dricks. 

Servitrisen: Tack! vi ses. 

Julia: hejdå, Vi ses. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar