söndag 23 november 2014

Bokrecension


Författaren till boken jag läste heter Eva Susso och boken heter Dansfabriken.

Boken handlar om 4 stycken vänner som heter Rafael, Marko, Terese och Melina. 
Dom alla gillar att Dansa och brukar dansa på fritiden, Boken handlar om Street dance. 

P: Det jag tyckte var bra i boken var att dom använde de stråket som ungdomar använder idag, det ger mer inlevelse och man förstår alla orden bättre. 

M: Det som var lite mindre bra i boken var att man inte alltid förstod vart dom var och när.

I: Jag tycker att de var intressant att dom dansade i en liten dansgrupp med bara sina vänner från fritiden och att dom berättade om de olika orterna, tunnelbanorna och galleriorna i Stockholm. Mitt dansintresse behandlas faktiskt väldigt bra i den här boken och det dom skriver är verklighetstroget. Boken passar för nästan alla åldrar men jag tror att den skulle vara mer lämplig för personer som är över 10år eftersom att det ibland blir lite extra svårt att förstå vad de är dom är ute efter att berätta.  


Boken får 3/5 stjärnor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar