söndag 4 oktober 2015

Persongranskare, bokcirkel

Min grupp läste boken Glöm mig inte och jag har valt att granska Stellas personlighet eftersom att hon är en av huvudkaraktärerna i boken. 

Jag tycker att Stella värkar vara en väldigt nyfiken och överbeskyddande person. Hon frågar ofta vart hennes mamma har hållit hus och så fort hon ser att hennes mamma har fått ett brev vill hon alltid veta vad det handlar om. Jag tror att det är eftersom att hon inte har så bra kontakt med sin mamma och i många tillfällen i boken berättar hon att hennes mamma alltid har varit en person som håller många hemligheter. Stella vill alltid få reda på vad det är som hon döljer även fast än hon inte alltid döljer saker. 

Jag tror även att Stella är en väldigt förstående person. När hennes mamma berättade om olyckan som hon hade varit med om för flera år sen blev Stella arg eftersom att hon hade hållit det hemligt under en lång tid. Hennes mamma berättade att hon hade haft det svårt varje gång hon hade bestämt sig för att berätta om det till Stella och efter det tyckte Stella synd om sin mamma. Hon förstod situationen hon hade varit i och sedan frågade hon henne några få frågor pågrund av hennes nyfikenhet. Denna gången fick hon svar till alla sina frågor.

Jag ser också Stella som en väldigt hjälpsam och ansvarsfull person eftersom att det är hon som ofta brukar hjälpa till med att laga mat, städa, handla in nya varor osv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar