måndag 1 juni 2015

Bild reflektion, mask

När vi väl fick uppgiften så var det väldigt svårt för mig att komma på hur jag skulle göra min mask men efter en stund så fick jag en idé som jag var ganska nöjd med när jag ritade min skiss. Jag hade tänkt att min mask skulle vara helt svart med orangea sträck som skulle ha en skruvad form i slutet (se bild). Eftersom att sträcken skulle vara orangea så hade jag tänkt att läpparna skulle vara röda. Jag hade inte tänkt mig några speciella uppbyggnader. Jag ville bara ha glitter på ögonen i en speciell form. Jag hade tänkt att båda ögonen skulle ha glitter som var fortmat som ett kryss.

Masken blev inte exakt som jag hade tänkt mig. Jag ändrade de orangea sträcken till röda sträck istället. Istället för att ha båda ögonen formade som kryss så gjorde jag ett som ett kryss och det andra som en cirkel. Jag trodde att det skulle gå väldigt fort att måla sträcken men jag var tvungen att ta flera lager så att den svarta färgen inte syntes igenom. I början var jag mycket noggrannare och sträcken var mycket tajtare med varandra men i slutet så blev det stressigare och därför blev arbetet lite slarvigare. Detta är negativt och jag tror även att det beror på att jag pratade mycket under lektionerna. Så det är något jag måste tänka på till nästa termin. Utöver det så blev jag ganska nöjd med mitt arbete. Det hade gått bra och jag blev nöjd med min mask ändå. 


Såhär såg min skiss ut.

Såhär blev resultatet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar