måndag 5 september 2016

L@L : Pluggtips v.36

Känner ni igen er?
Jag känner inte igen mig så jättemycket men däremot så har jag svårt att sätta igång med läxorna ibland. Annars så brukar jag plugga till dom olika proven i tid och därför känner jag inte igen mig så jätte mycket. Men såklart så finns det perioder då man har det svårare i skolan och svårare med sina studier.

Vet ni någon annan som är som Rihem?
Ja jag känner några som är som Rihem.

Fick du något pluggtips? Vilket?
Ja. Jag tycker att tiominuters metoden var ett bra tips som jag säker kommer att pröva i framtiden. Dom visade verkligen hur viktigt det var med repetition och därför kommer jag nog att testa den metoden.

Om inte: Hur brukar du göra när du pluggar?
När jag pluggar till exempel glosor så brukar jag använda mig av en app på mobilen där man kan öva dom olika glosorna. Sen brukar jag skriva ner glosorna på ett papper och skriva dom flera gånger för att repetera och lära mig stavningen. Annars brukar jag bara sätta mig ner och jobba som vanligt om läxan är att till exempel skriva en text osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar